CUBA - The quiz - Reisverslag uit Havana, Cuba van Merel Ensing - WaarBenJij.nu CUBA - The quiz - Reisverslag uit Havana, Cuba van Merel Ensing - WaarBenJij.nu

CUBA - The quiz

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 Maart 2012 | Cuba, Havana

1. Hoeveel geld moet je meenemen naar Cuba?
A: Geld voor de eerste dag
B: Genoeg geld voor je hele verblijf en een beetje extra om Cuba weer uit te komen
C: Neem geen geld mee, op elke hoek van de straat is een geldautomaat die alle vraag van toeristen kan voorzien, het hele jaar door.

2. Hoeveel Cubaanse jaarsalarissen neemt de gemiddelde toerist op voor 10 dagen Cuba?
A: Een Cubaans jaarsalaris
B: Drie Cubaanse jaarsalarissen
C: Acht Cubaanse jaarsalarissen

3. Wie verdient er meer op een dag in Cuba?
A: Een arts
B: Een professor aan de Universiteit
C: Een straatmuzikant

4.Hoeveel verdient een professor Engels?
A: Ongeveer 10 dollar per dag
B: Meer dan een taxichauffeur in 1 dag verdient
C: 1/30 van wat een taxichauffeur in 1 ritje met toeristen naar het vliegveld verdient

5.Havana is een stad met 2 miljoen inwoners en jaarlijks starten 2,5 miljoen toeristen hun vakantie in Havana. Op hoeveel plaatsen in Havana kan een toerist geld opnemen?
A: Op 17 verschillende plaatsen
B: Op meer dan 200 plaatsen
C: Als je geluk hebt zijn er 2 mogelijkheden

6. Waar wordt je ´s ochtends wakker van?
A: Paard en wagen
B: Amerikaanse cilinders
C: Schoolgaande kinderen

7. Wat betaal je voor een bezoek aan het toilet als toerist zijnde?
A: Niets
B: Minder dan we gewend zijn
C: Meer dan in elk ander land, ter compensatie van de Cubanen die niet hoeven te betalen

8. Hoe transporteren de Cubanen zich?
A: In luxe bussen, gedoneerd door China
B: In vrachtwagens, omgebouwd tot ´bus´
C: Ze laten zich niet transporteren. Ze zijn fit en lopen alles.

9. In Cuba bestaan er 2 verschillende munten. Een voor de Cubanen en een voor de toeristen. De Cubanen willen dolgraag de munt van de toerist in handen hebben, zodat ze ´luxe´ producten kunnen kopen. Wat is een ´luxe´product volgens de Cubanen?
A: Brood
B: Toiletpapier
C: Fruit

10. Hoeveel Cubaanse jaarsalarissen heb je als toerist nodig voor 10 dagen in Cuba?
A: Een Cubaans jaarsalaris
B: Drie Cubaanse jaarsalarissen
C: Vijf Cubaanse jaarsalarissen

11.Wie kan je in Cuba vertrouwen?
A: Iedereen
B: Niemand
C: Alleen jezelf

12. Waar kan je Cubaanse peso´s omwisselen naar Dollars of Mexicaanse Peso´s
A: Mexico
B: Cuba
C: Geen van beiden

De antwoorden vind je terug in mijn volgende verhaal…. Cuba, In the movie scene.

• 02 Maart 2012 - 09:22

Marianne:

Ben héél benieuwd naar de antwoorden...!!!
    Eet in ieder geval maar gezond en houd je portemonnaie goed vast. Dan heb je dát alvast snel gewonnen! xx

• 02 Maart 2012 - 12:11

12-b

• 02 Maart 2012 - 15:25

Oma:

lieve merel en chris,
    wat een leuke quiz,wij zullem alle antwoorden wel verkeerd hebben.
    zien we de volgende keer wel.
    dinsdag gaan opa en ik naar assen [chinese kunst] slapen in de stad van berend botje daarna naar groningen en daarna zien we wel.
    zondag komen paul,wendy en jantien bij ons op bezoek.gezellig.
    lieve kinderen geniet verder van jullie tocht ,wij genieten mee.
    liefs opa en oma.

• 04 Maart 2012 - 19:15

Ien:

Ik heb ook de antwoorden opgeschreven! Benieuwd of ik het goed heb. Ben niet zo dapper als je moeder om de antwoorden hier neer te zetten ;)
    Benieuwd naar je volgende verhaal.
    Geniet daar! En groetjes aan Chris. XXX

• 04 Maart 2012 - 19:16

Ien:

Oh het was je moeder niet die de antwoorden heeft neer gezet. Was een ander dapper persoon :)

• 08 Maart 2012 - 21:29

Claudia:

He merel! Wat heb je leuke foto's op jullie blog gezet! Geniet er lekker van en hou me op de hoogte!

Liefs claudia